Γονόρροια - Βλεννόρροια

ΓΟΝΟΡΡΟΙΑ (ΒΛΕΝΝΟΡΡΟΙΑ)

Χειρουργός Ουρολόγος Πατρόζος Κωνσταντίνος

Ο Χειρουργός Ουρολόγος Δρ. Κωνσταντίνος Πατρόζος διατηρεί ιδιωτικό ιατρείο στο κέντρο της Αθήνας (πλησίον στάσης Μετρό Αμπελόκηποι)

ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ

ΓΟΝΟΡΡΟΙΑ (ΒΛΕΝΝΟΡΡΟΙΑ)

Τι είναι Γονόρροια (Βλεννόρροια);

Η Βλεννόροια είναι ένα σεξουαλικά μεταδιδόμενο νόσημα. Προκαλείται από το μικρόβιο του γονόκοκκου (Neisseria Gonorrhoeae)

gonoria01

Μικροσκοπική εικόνα γονόκοκκου (Neisseria Gonorrhoeae)

Πως μεταδίδεται;

Από άνθρωπο σε άνθρωπο κατά τη διάρκεια σεξουαλικής επαφής (κολπική, πρωκτική, στοματική επαφή)

Ποια είναι τα συμπτώματα στον άνδρα;

Συμπτώματα δεν υπάρχουν πάντοτε. Όταν υπάρχουν συμπτώματα, εμφανίζονται στους άνδρες 1 – 14 ημέρες μετά τη μετάδοση. Αυτά αφορούν:
πυώδεις εκκρίσεις από την ουρήθρα, κοκκίνισμα του ουρηθρικού στομίου, πόνος ή κάψιμο κατά την ούρηση, συχνή ούρηση, φαγούρα στην γεννητική περιοχή, μόλυνση στο λαιμό (γονοκοκκική φαρυγγίτιδα), μόλυνση στον πρωκτό (πρωκτίτιδα), αρθρίτιδα (φλεγμονή της άρθρωσης).

Χωρίς θεραπεία μπορεί να προκληθούν: προστατίτιδα (φλεγμονή του προστάτη), επιδιδυμίτιδα, ορχίτιδα (φλεγμονή των όρχεων)

gonoria02

Πυώδης έκκριση από την ουρήθρα σε ασθενή με γονόρροια (βλεννόρροια)

Ποια είναι τα συμπτώματα στην γυναίκα;

Συμπτώματα δεν υπάρχουν πάντοτε. Όταν υπάρχουν συμπτώματα, εμφανίζονται στις γυναίκες περίπου 10 μέρες μετά τη μετάδοση. Αυτά αφορούν: πυώδεις εκκρίσεις από τον κόλπο σε συνδυασμό με δύσοσμα κολπικά υγρά, πόνος ή κάψιμο κατά την ούρηση, ευαισθησία του αιδίου, φαγούρα στην γεννητική περιοχή, μόλυνση στο λαιμό (γονοκοκκική φαρυγγίτιδα), μόλυνση στον πρωκτό (πρωκτίτιδα), αρθρίτιδα (φλεγμονή της άρθρωσης).

Σε έγκυες γυναίκες δύναται το μικρόβιο να μεταδοθεί στο νεογέννητο με συνακόλουθη μόλυνση των ματιών του παιδιού (γονοκοκκική οφθαλμίτιδα).

Χωρίς θεραπεία μπορεί να προκληθεί φλεγμονώδης νόσος της πυέλου (κολπίτιδα, σαλπιγγίτιδα με κίνδυνο στείρωσης)

Πως τίθεται η διάγνωση;

Η διάγνωση τίθεται με μικροσκοπική εξέταση ουρηθρικού, κολπικού υγρού ή επιχρίσματος από την στοματική κοιλότητα ή την περιπρωκτική περιοχή

Ποια είναι η θεραπεία;